25 Ekim 2011 Salı

Ülkemizin milli parkları

Genel kültür ve eğitim amaçlı bu yazımızda, ülkemizin milli parklarının isimlerini ve açıklamasını yazalım istedik. Türkiye’de gerek dinlenme ve gerekse ormanların biyolojik zenginliğini korumak için bazı ormanları, doğal fantastik alanları milli park ve doğayı koruma alanı haline getirilmiştir.
Başlıca doğal milli parklar ve bulunduğu iller ;
Balıkesir – Kuş Cenneti
Zengin ve çeşitli kuş toplulukları, tabii bitki toplulukları, kuş gözlemleme mekanı, eğitim, turizm
Balıkesir – Kaz Dağı
Bitki örtüsü, biyolojik çeşitlilik ve fauna zenginliği, turizm çeşitliliği, eğitim

Bursa – Uludağ
Jeolojik yapı ve çok zengin tabii bitki toplulukları, dağ ve kış sporları, ekoturizm, kültürel zenginlik, alpin zon sulak alanları, alpin zon bitki ve hayvan türleri zenginliği, Mayer’in Orman Zonlarını tasnif ettiği dağ silsilesi,
turizm, eğitim, zengin Osmanlı Türk (kuruluş dönemi, Anadolu-Balkan-Kafkas,vb…) kültürü, eğitim, sağlık turizmi başta olmak üzere son derece zengin turizm çeşitliliği…
Çanakkale – Gelibolu Yarımadası
Türk ve dünya harp tarihi, şehidlikler, tabii bitki ve hayvan toplulukları ile jeomorfolojik oluşumlar, turizm, eğitim
Ankara – Soğuksu
Tabii bitki toplulukları, önemli ve nadir kuş üreme mekanları (Kara akbaba), eğitim, dinlenme ve eğlenme, turizm
Konya – Beyşehir Gölü
En geniş milli park alanıdır. Göçmen kuşların göç güzergahı üzerinde bulunması, göl ve yakın çevresinin görülmeye değer üstün nitelikteki peyzaj güzellikleri ile göl ve içerisindeki çeşitli büyüklüklerde yaklaşık 60 civarında adanın kuşlar için üreme, beslenme, yumurtlama ve güvenle kuluçka yapmasına imkân sağlaması, bu sebeple taşıdığı iyi bir barınak/sulak alan niteliği, potansiyel su sporlarına elverişli kıyıları, tür çeşitliliği çok fazla olan orman ekosistemi, Eflatun Pınarı, çok sayıdaki mağaraları, Eşrefoğlu Camisi gibi tarihi-kültürel zenginliği ve özellikle Selçuklu Dönemine ait kültürel kaynakları, Millî Parkın bazı önemli kaynak değer bileşenlerini oluşturmaktadır. Ayrıca tarihi kalıntılar ve tarihi eserler, camiler, hanlar, kervansaraylar, kuş göç yolları üzerinde bulunuşu, jeomorfolojik oluşumlar, çok değerli tabii bitki toplumları,zengin kuş toplulukları ve hidrolojik özellikler, güneşin gizemli batışını seyir, turizm, eğitim açılarından çok önemli bir Millî Parkımızdır.

Isparta – Kızıldağ
Tabii bitki toplulukları, eğitim, dinlenme ve eğlenme, turizm
Isparta – Kovada
Tabii bitki ve hayvan toplulukları, manzara, eğitim, dinlenme ve eğlenme, turizm
Aydın – Dilek Yarımadası
Akdeniz’in en iyi korunan maki florası, jeolojik yapı, tabii bitki ve hayvan toplulukları, dinlenme ve eğlenme, turizm çeşitliliği, sulak alanlar
Manisa – Spil Dağı
Jeolojik yapı zenginliği, tabii ve endemik bitki ve hayvan toplulukları, eğitim, dinlenme ve eğlenme, turizm
Antalya – Termesos(Güllük Dağı)
Arkeolojik kalıntılar, tabii bitki toplulukları, eğitim, manzara, dinlenme ve eğlenme, turizm

Antalya – Köprülü Kanyon
Arkeolojik kalıntılar, tabii bitki toplulukları, jeolojik oluşumlar, turizm, eğitim
Zonguldak – Yedi Göller
Tabii bitki ve hayvan toplulukları, manzara, dinlenme ve eğlenme, turizm, eğitim, dağ ve orman sporları, ekoturizm, eğitim…
Adıyaman – Nemrut Dağı
Tarihi açık hava müzesi, güneşin gizemli doğuşunu seyir, turizm, eğitim
Diğer milli parklara buradan bakabilirsiniz.
Turkey Holiday places Türkiye Tatil Apart Pansiyonlar, Ucuz Tatil, Ucuz Tatil Yerleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Turkey Holiday places Türkiye Tatil